Etihad Airways odebrały w ubiegłym tygodniu 10. airbusa A350-1000, który zadebiutował na siatce połączeń linii 22 grudnia br. Łącznie emiracki przewoźnik odebrał w ostatnich 12 miesiącach aż 21 nowych airbusów i boeingów. Do floty zostały przywrócone także A380 oraz powróciły używane A320.
Najnowszy i 10. odebrany A350-1000, to samolot o rejestracji A6-XWL i numerze seryjnym MSN 762. Maszyna wykonała pierwszy lot techniczny 28 listopada br., a następnie w dniach 19-20 grudnia samolot został przebazowany z Tuluzy do Abu Zabi.
W samolocie znajduje się najnowsze wnętrze kabiny Etihad, które jest inspirowane Abu Zabi i jest zarówno bardziej wydajne, jak i zrównoważone w projektowaniu. Etihad słynie z dość wysokiej jakości pokładów samolotów, a A350 jest pełen przemyślanych detali konstrukcyjnych zapewniających wyjątkowy komfort i zwiększoną prywatność. A350-1000 emirackiej linii zabiera na pokład 371 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 44 w klasie biznes (1-2-1) oraz 327 pasażerów w klasie ekonomicznej (3-3-3).
A350 stanowi obecnie jeden z filarów floty dalekiego zasięgu emirackiego przewoźnika i jest eksploatowany na trasach premium. O tym jak się podróżuje tym samolotem w klasie ekonomicznej przekonał się nasz redakcyjny kolega, który poleciał największym samolotem z rodziny A350
na trasie Abu Zabi - Nowy Jork (JFK). Flota linii urosła w 2025 r. o 29 samolotówWedług informacji podanej przez Arika De, dyrektora handlowego Eithad Airways, wynika, że przez ostatnie 12 miesięcy (listopad 2024 - grudzień 2025) aktywna flota Etihadu urosła o 29 samolotów. Sprawdzając dostawy na różnych portalach lotniczych możemy wskazać, że wśród tych 29 samolotów, 21 to zupełnie nowe maszyny, w tym: pięć airbusów A350-1000, jeden A321neo, dziewięć A321LR, pięć boeingów B787-9 oraz jeden nowy B777F wynajęty jako ACMI od Atlas Air. W tym czasie linia pozyskała także jednego używanego A320neo, a do floty powróciły także zaparkowane kolejne cztery airbusy A380 oraz trzy używane A320.
Flota Etihad Airways składa się obecnie ze 122 samolotów: 16 airbusów A320, jednego A320neo, dziewięciu A321, sześciu A321neo, dziewięciu A321LR, 10 A350-1000, dziewięciu A380, dziewięciu boeingów B777-300ER, sześciu B777F, 37 B787-9 oraz 10 B787-10. Przewoźnik z Abu Zabi czeka na dostawę 119 samolotów: 21 airbusów A321LR/XLR,
15 A330-900, 18 A350-1000, 10 A350F, ośmiu boeingów B787-9, 20 B787-10, ośmiu B777-8 oraz 17 B777-9.